Privacy Statement HKU Cultuurpas

De HKU Cultuurpas is een initiatief van HKU, powered by We Are Public. Voor deze samenwerking worden alle persoonsgegevens verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  • We Are Public is een project van De Nieuwe Cultuur Stichting, een culturele ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). De Nieuwe Cultuur Stichting is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens.
  • HKU is medeverantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens van HKU studenten door De Nieuwe Cultuur Stichting en heeft daarom afspraken gemaakt met We Are Public over de verwerking en bescherming van deze gegevens.

Veiligheid

  • We Are Public neemt het beschermen van je privacy serieus. We Are Public is verantwoordelijk voor het verzamelen en bewaren van persoonlijke informatie van website gebruikers en abonnees. We behandelen deze informatie met veel zorg, en gebruiken het alleen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

  • In deze verklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en op welke manier we ze verzamelen en bewaren. Ook kun je lezen met wie we deze gegevens delen, alsook hoe je gebruik kunt maken van de rechten die je hebt met betrekking tot je persoonsgegevens.

Welke gegevens worden opgeslagen bij een aanmelding voor de HKU Cultuurpas?

  • Als je de HKU Cultuurpas aanvraagt vragen we je om je persoonsgegevens in te vullen. Dit gaat om de volgende gegevens: Voor- en achternaam, E-mailadres, Geboortedatum, Geslacht, Telefoonnummer (niet verplicht), Adresgegevens, Betalingsgegevens.

  • Deze gegevens gebruiken we om je pas op te kunnen sturen, per e-mail contact met je op te kunnen nemen wanneer het nodig is voor onze dienstverlening, je te kunnen informeren over wijzigingen in onze diensten en om het mogelijk te maken een profiel aan te maken op onze website. Je ontvangt periodiek en incidenteel informatie over de inhoud van je abonnement per e-mail. Als je inlogt op onze website kun je bij je profiel aangeven welke e-mails je van ons wilt ontvangen.

  • Als je een HKU Cultuurpas hebt kun je inloggen op onze website. Als je de website gebruikt terwijl je ingelogd bent, kun je programma's bewaren en reserveringen maken voor programma's. Bij het bezoeken van een programma laat je je (digitale) HKU Cultuurpas scannen. Met al deze handelingen verstrek je aanvullende gegevens aan ons, die we opslaan ten behoeve van de dienstverlening en om het programma-aanbod te personaliseren.

Bezoeken van online programma's

  • Mocht je een online programma bezoeken met een code die je op de We Are Public-website hebt verkregen, dan deelt de betreffende partner jouw e-mailadres met ons. Zo weten we dat je dat programma bezocht hebt en kunnen we een vergoeding uitkeren voor jouw bezoek.

Reserveren via ons reserveringssysteem

  • Op het moment dat je via ons reserveringssysteem een reservering maakt voor een evenement, dan stellen we de partner in staat om jou – mocht dat nodig zijn – een service mail te sturen met belangrijke informatie over het evenement; bijvoorbeeld wanneer het evenement geannuleerd wordt, of wanneer de aanvangstijd is aangepast.

  • Hiervoor sluiten wij een verwerkingsovereenkomst met de culturele partners waarmee we samenwerken. In die overeenkomst is vastgelegd dat jouw e-mailadres uitsluitend mag worden gebruikt voor eenmalige service mails betreffende het programma waarvoor je hebt gereserveerd.

  • Deze verwerkingsovereenkomst wordt gesloten om te zorgen voor een passend niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van je e-mailadres. Mocht je reden hebben om te denken dat er sprake is van oneigenlijk gebruik van het e-mailadres, stuur dan een e-mail naar privacy@wearepublic.nl, dan gaan we er meteen mee aan de slag.

Nieuwsbrieven

  • Voor nieuwsbrieven en andere mailings werken wij met Mailchimp en Mandrill.
  • In 'Mijn profiel' kan je zelf bij Notificatie Instellingen aanvinken of je de Nieuwsbrief, herinneringen van bewaarde programma's en/of Programma Suggesties via de mail wilt ontvangen.

Het verbeteren van onze website

  • Verder verzamelen we gegevens over jouw activiteiten op onze website om de website te kunnen verbeteren, hiervoor gebruiken we Google Analytics (zie ook ‘Cookies’).

Hoe lang bewaren we je gegevens?

  • We bewaren je persoonsgegevens zo lang je lidmaatschap loopt of je andere diensten bij ons afneemt. Als je geen diensten meer bij ons afneemt, bewaren we je bankgegevens nog maximaal 1 jaar, voor afhandeling van de diensten. Je overige persoons- en profielgegevens bewaren we 3 jaar, zodat we je profiel weer kunnen activeren als je na je studie opnieuw lid bij ons wordt.

Met wie delen we je gegevens?

  • We verkopen jouw gegevens niet aan derden en zullen deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkingsovereenkomst om te zorgen voor een passend niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens.

Gegevensuitwisseling met HKU

  • We Are Public deelt het e-mailadres van studenten met een HKU Cultuurpas met HKU. Dit gebeurt om te verifiëren of je bij HKU ingeschreven bent. Alleen ingeschreven studenten hebben recht op de gratis pas.

  • Maak je gebruik van de HKU Cultuurpas, dan deelt HKU de volgende informatie over jou met We Are Public: school en studierichting. Dit gebeurt zodat We Are Public kan rapporteren over het gebruik van de HKU Cultuurpas. Deze rapportage gebeurt op groepsniveau, en is niet naar jou te herleiden. HKU weet dus wel dát je een HKU Cultuurpas hebt, maar weet niets over hoe je deze gebruikt.

Ontwikkeling en beheer online platform

De HKU Cultuurpas draait op het online platform van We Are Public. De ontwikkeling en het beheer van de website en gekoppelde diensten wordt gedaan door Digital Natives. Zij besteden een deel van de diensten zoals webhosting uit aan sub-verwerkers. Met al deze verwerkers hebben zij overeenkomsten gesloten.

  • Voor ontwikkeling en beheer van de website en daaraan gekoppelde diensten werken wij samen met Digital Natives. Zij besteden een deel van de diensten, zoals de webhosting, weer uit aan subverwerkers. Deze subverwerkers voldoen aan een passend niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens.

Beheer klantendatabase

  • Voor het beheer van de klantendatabase werken wij samen met Oasys.

Ledenservice en contact

Analyses

  • De verzamelde gegevens worden gebruikt om op een geaggregeerd niveau (dat wil zeggen: niet herleidbaar tot een bepaald persoon) analyses te maken over het bezoek van leden aan evenementen. Deze analyses worden gedeeld met de culturele instellingen die deelnemen aan We Are Public

Wat voor Cookies gebruikt We Are Public?

  • We Are Public gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Kijk hier voor meer informatie over cookies.

Technische cookies

  • We gebruiken ten eerste cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Zo kunnen bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden.

Analytische cookies

  • We gebruiken cookies om het bezoekgedrag op de website te analyseren en de website te kunnen optimaliseren.

Tracking cookies

  • Indien je hier toestemming voor geeft, plaatsen we ook cookies die jouw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden.

Cookies van derden

Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld sociale-mediabedrijven. Hieronder een overzicht:

  • Google Analytics – analytische cookie die je websitebezoek meet
  • Google Tag Manager – wordt gebruikt om cookies en online tools te beheren
  • Google Ads / DoubleClick – tracking cookie die het mogelijk maakt gericht te adverteren op de websites van Google
  • Facebook – tracking cookie die het mogelijk maakt gericht te adverteren op Facebook en Instagram
  • Twitter – tracking cookie die het mogelijk maakt gericht te adverteren op Twitter
  • Vimeo – tracking cookie die het mogelijk maakt Vimeo video’s op deze site te bekijken

Toestemming voor het plaatsen van cookies

  • Bij je eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. Als je helemaal geen cookies wilt toestaan, kun je je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. (Let op: hierdoor werken sommige functionaliteiten op onze website niet meer). Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Hoe kan ik de gegevens rondom mijn HKU Cultuurpas inzien, aanpassen of verwijderen?

  • Als je een lidmaatschap hebt, kun je je naam- en adresgegevens en je opgeslagen voorkeuren ten allen tijde inzien en aanpassen via 'Mijn profiel'. De knop hiervoor vindt je linksboven op de website.
  • Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen.
  • Je hebt het recht om je toestemming voor gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens.
  • Je hebt het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een andere, door jou genoemde organisatie, te sturen.
  • Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar privacy@wearepublic.nl. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op je verzoek.
  • Bij het doen van een verzoek kunnen we vragen om aanvullende gegevens om er zeker van te zijn dat jij het bent. Wanneer je de toestemming voor het verwerken van gegevens intrekt, kunnen wij je geen diensten meer verlenen en zul je je abonnement moeten beëindigen.
  • We willen je er ook op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via deze link.

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

  • We nemen de bescherming van jouw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

Contactinformatie

  • Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice via privacy@wearepublic.nl.

Ons adres

We Are Public
Haarlemmer Houttuinen 177
1013 GM Amsterdam
Nederland

Huidige versie: juni 2023